Leer de Klimpaal kennen met het filmpje van de rondleiding en de brochure.

De Klimpaal ligt in hartje Oud-Molenbeek, op een steenworp van het kanaal, de Vijfhoek en metrostation Graaf van Vlaanderen.

In de stad valt er altijd wel iets te beleven. Ademruimte is ook belangrijk en daar ontbreekt het zeker niet aan in onze school. Achter onze voorgevel ligt een mooi, groen binnenplein verborgen. Vanaf de de eerste verdieping kijken je aan de ene kant op een prachtige kloostertuin en aan de andere kant op het parkje van La Fonderie.

De Klimpaal biedt Freinetonderwijs van het GO! aan. De meeste van onze kandidaat-leerlingen komen uit gezinnen waar minstens één ouder Nederlandstalig is. Veel ouders wonen in de onmiddellijke buurt. Sommigen komen van verder omdat ze absoluut Freinetonderwijs verkiezen voor hun kinderen.

Ligging

Basisschool De Klimpaal